EXPAS – IMPAS


Základy


Na dobre vykonanie zohravky je potrebne rozumieť základným kombináciám kariet Kombinácií je strašne veľa a je veľa aj popísaných technik zohravky od jednoduchých až po náročné. Existujú však tri vychodzie techniky zohravky, ktoré sú obsiahnuté takmer vo všetkých technikách:


1)Vynos k figúre- hovorí sa tomu expas

2)Vynos do vidličky- hovorí sa tomu impas

3) Prepustenie


Pri všetkých tu predvedených zohravkach a znázorneniach sme na linke N-S(zvisla)-Hlavný hráč je S


karty stola




Expas


 

K7

 

A10953

 

QJ62

 

84

 

Ak chceme získať v tejto farbe zdvih musíme vyniesť malú kartu ku kráľovi a dúfať, že eso ma západ


Impas


 

AQ

 

K10953

 

J762

 

84

 

Ak chceme získať v tejto farbe dva zdvihy musíme vyniesť malú kartu ku dáme a dúfať, že kráľa ma západ


Prepustenie


 

AK7532

 

Q109

 

J4

 

86

 

Nemáme žiadny vedľajší vstup na stôl môžeme v tejto farbe získať pat zdvihov ak vynesieme malú a prepustime ju. V druhom zdvihu zoberieme A v tretom kráľom ak sa karty delia 3-2 mame 5 zdvihov. V záväzku bez tromfovom je to stále v tromfovom musíme najsamprv súperov zbaviť tromfov






Uvedieme niekoľko vzorových prípadov , treba im dobre porozumieť, netreba sa ich učiť naspamäť


AJ10

1. 

864

1.V tejto farbe močme získať dva zdvihy, ak mame dostatok prechodov do ruky. Vynesieme malú kartu a dame 10(impasujeme Q a K) ak super priloží malú kartu, ak priloží Q alebo K zahráme A a na J10 získame ďalší zdvih. Ak zdvih získa východ, keď sa dostaneneme do zdvihu opakujeme impas J.Dva zdvihy nezískame jedine keď ma Q aj K vychoď.


Q54

 2.

A32

2. Dva zdvihy mozme získať, keď ma kráľa západ, alebo keď ma vychoď singlového kráľa. Správna zohravka je vyniesť A a potom malú ku dáme


QJ5

3. 

A32

3. Dva zdvihy získame stále ale mozme získať tri ak ma niektorý obranca singl kráľa. Správna zohravka je vyniesť A a potom malú ku QJ


KJ10

 4.

432

4. Dva zdvihy získame stále ak ma dámu západ, ak ma dámu vychoď získame len jeden zdvih. Správna zohravka je mala karta z ruky ku 10 stola(impas na dámu).Ak sa impas podarí opaku jeme ho.


AQ9

 5.

432

5. Najlepší spôsob ako získať dva zdvihy je v prvom kole vyniesť malú kartu ku 9.V druhom kole impasovat dámou. Využijeme šancu, že ma západ J10 a vychoď K. Ak by sme nasadili dámu prídeme o dva zdvihy


AQ54

 6.

J632

6. Všetky zdvihy môžeme získať len ak sú karty u obrancov delene3-2 a druhého kráľa ma západ. Hráme malú ku dáme a potom stiahneme A, ak vypadne kráľ, hráme malú ku J. Pri takejto zohravke mozme stratiť dva zdvihy, ak je K na východe singlový a na západe je 10 9 8 7. Ak potrebujeme tri zdvihy, pri delení kariet 3-2 u obrancov ich získame stále, pri delení 5-0 nikdy, pri delení 4-1 len keď je singlový kráľ, stiahneme A.


KJ52

7. 

Q43

7. Ak sú karty u obrancov delene 3-3 získame tri zdvihy stále. Ak sú delene 4-2 a nemáme žiadne indície o umiestnení esa, tak hráme malú ku dvojici figúr, vrátime sa spať do ruky a hráme opäť malú s vierou že západ ma druhé A


AJ9

 8.

432

8. Dva zdvihy sa dajú uhrať ak sú u obrancov rozdelene figúry a10 je na západe, alebo je na západe KQ. Nesieme malú k deviatke a v druhom kole impasuje J.


A543

 9.

QJ2

9. Ak sú karty u obrancov delene 3-3 získame tri zdvihy stále. Ak sú delene 4-2 musíme niesť malú k Q a potom sa vrátiť na stôl a niesť malú k J. Tri zdvihy získame len ak ma kráľa východ


AK43

10. 

J52

10.V tejto farbe mozme získať maximálne tri zdvihy, ak ma dámu východ, alebo je dáma singlová alebo je farba u súperov delená 3-3. Stiahneme A a potom nesieme malú k J.


K543

 11.

Q762

11. V tejto farbe mozme spraviť tri zdvihy, len keď je eso druhé a vieme(predpokladáme) ktorý obranca ho ma. Ak predpokladáme že ma eso východ, hráme malú ku dáme, ak dáma drží zdvih, vynesieme malú a zo stola dáme tiež malú.


AK83

 12.

Q9752

12. Pat zdvihov v tejto farbe uhráme stále, ak je farba delená 2-2;3-1, ak je delená 4-0, tak jedine vtedy ak ma západ štyri karty Správna zohravka je v prvom kole odohrať dámu, ak východ neprizná farbu, potom musíme dvakrat impasovat J a 10 západu.


K543

13. 

Q7

13.V tejto farbe mozme získať dva zdvihy, len keď ma východ tretie A. Zahráme malú ku dáme, a potom hráme sedmičku a zo stola malú, keď sa dostaneme na stôl hráme zase malú kartu


KQ1052

14. 

A974

14.V tejto farbe nie je problém uhrať päť zdvihov. Hráme malú ku K, ak niektorý super neprizná (napríklad západ), odohráme dámu a impasujeme J u východu. Ak neprizná východ, hráme malú k esu a impasujeme J u západu






KJ9

15. 

A54

15.Normalne robíme impas na dámu u západu. Ale keby sme vedeli že dámu musí mat východ, potom hráme J, ak východ nasadí Q, berieme A a impasujeme desiatku západu


Q962

16. 

AJ104

16.Sme na stole, kde už nemáme žiaden vstup a potrebujeme v tejto farbe štyri zdvihy. V prvom kole nesieme 9 ak východ nedá K dáme 4. Potom zo stola nesieme Q a nakoniec malú. Týmto postupom získame štyri zdvihy aj keď ma východ štvrtého K.


A

17. 

J105432

17. Po vynesení A, prejdeme do ruky a hráme malú. Štyri zdvihy získame stále ak sú ostatne karty delene 3-3 a ak sú delene4-2 tak musí mat jeden obranca druhu figúru


7432

18. 

KJ1065

18. Nemáme na stôl žiaden prechod a mozme odovzdať len jeden zdvih. Správna zohravka je vyniesť K a predpokladať že dáma je singlová.


J2

 19.

A97654

19. Ako hrať aby sme stratili len jede zdvih. Musíme predpokladať že západ ma figúru s 10. Vynesieme malú k J. Ak dá západ figúru prejdeme na stôl a nesieme J,


Q32

20. 

A108654

20.Ako hrať, aby sme nestratili žiaden zdvih. Jedinou šancou je že u západu je singlový J a na východe je K97. Prejdeme na stôl a hráme Q.


AQJ109

21. 

87654(3)

21. Impasovat čí nie? S desiatimi kartami je správne impasovat K s jednastimi hrať na vypadnutie odohraním A.


6543

22. 

AKJ102

22.Impasovat čí nie? S deviatimi kartami, ak nemáme žiadne iné indície, je trocha lepšie hrať na vypadnutie Q ako na impas a väčšina hráčov bude hrať na vypadnutie Q. Ak chcete urobiť nadpriemerný výsledok tak impasujte, ale musíte si uvedomiť, že to môže byt aj podpriemerný výsledok.


ISA