EXPAS – IMPAS
Základy
Na dobre vykonanie zohravky je potrebne rozumieť základným kombináciám kariet Kombinácií je strašne veľa a je veľa aj popísaných technik zohravky od jednoduchých až po náročné. Existujú však tri vychodzie techniky zohravky, ktoré sú obsiahnuté takmer vo všetkých technikách:
1)Vynos k figúre- hovorí sa tomu expas
2)Vynos do vidličky- hovorí sa tomu impas
3) Prepustenie
Pri všetkých tu predvedených zohravkach a znázorneniach sme na linke N-S(zvisla)-Hlavný hráč je S
karty
stola
Expas
|
K7 |
|
A10953 |
|
QJ62 |
|
84 |
|
Ak chceme získať v tejto farbe zdvih musíme vyniesť malú kartu ku kráľovi a dúfať, že eso ma západ
Impas
|
AQ |
|
K10953 |
|
J762 |
|
84 |
|
Ak chceme získať v tejto farbe dva zdvihy musíme vyniesť malú kartu ku dáme a dúfať, že kráľa ma západ
Prepustenie
|
AK7532 |
|
Q109 |
|
J4 |
|
86 |
|
Nemáme žiadny vedľajší vstup na stôl môžeme v tejto farbe získať pat zdvihov ak vynesieme malú a prepustime ju. V druhom zdvihu zoberieme A v tretom kráľom ak sa karty delia 3-2 mame 5 zdvihov. V záväzku bez tromfovom je to stále v tromfovom musíme najsamprv súperov zbaviť tromfov
Uvedieme niekoľko vzorových prípadov , treba im dobre porozumieť, netreba sa ich učiť naspamäť
AJ10 |
1. |
864 |
1.V tejto farbe močme získať dva zdvihy, ak mame dostatok prechodov do ruky. Vynesieme malú kartu a dame 10(impasujeme Q a K) ak super priloží malú kartu, ak priloží Q alebo K zahráme A a na J10 získame ďalší zdvih. Ak zdvih získa východ, keď sa dostaneneme do zdvihu opakujeme impas J.Dva zdvihy nezískame jedine keď ma Q aj K vychoď.
Q54 |
2. |
A32 |
2. Dva zdvihy mozme získať, keď ma kráľa západ, alebo keď ma vychoď singlového kráľa. Správna zohravka je vyniesť A a potom malú ku dáme
QJ5 |
3. |
A32 |
3. Dva zdvihy získame stále ale mozme získať tri ak ma niektorý obranca singl kráľa. Správna zohravka je vyniesť A a potom malú ku QJ
KJ10 |
4. |
432 |
4. Dva zdvihy získame stále ak ma dámu západ, ak ma dámu vychoď získame len jeden zdvih. Správna zohravka je mala karta z ruky ku 10 stola(impas na dámu).Ak sa impas podarí opaku jeme ho.
AQ9 |
5. |
432 |
5. Najlepší spôsob ako získať dva zdvihy je v prvom kole vyniesť malú kartu ku 9.V druhom kole impasovat dámou. Využijeme šancu, že ma západ J10 a vychoď K. Ak by sme nasadili dámu prídeme o dva zdvihy
AQ54 |
6. |
J632 |
6. Všetky zdvihy môžeme získať len ak sú karty u obrancov delene3-2 a druhého kráľa ma západ. Hráme malú ku dáme a potom stiahneme A, ak vypadne kráľ, hráme malú ku J. Pri takejto zohravke mozme stratiť dva zdvihy, ak je K na východe singlový a na západe je 10 9 8 7. Ak potrebujeme tri zdvihy, pri delení kariet 3-2 u obrancov ich získame stále, pri delení 5-0 nikdy, pri delení 4-1 len keď je singlový kráľ, stiahneme A.
KJ52 |
7. |
Q43 |
7. Ak sú karty u obrancov delene 3-3 získame tri zdvihy stále. Ak sú delene 4-2 a nemáme žiadne indície o umiestnení esa, tak hráme malú ku dvojici figúr, vrátime sa spať do ruky a hráme opäť malú s vierou že západ ma druhé A
AJ9 |
8. |
432 |
8. Dva zdvihy sa dajú uhrať ak sú u obrancov rozdelene figúry a10 je na západe, alebo je na západe KQ. Nesieme malú k deviatke a v druhom kole impasuje J.
A543 |
9. |
QJ2 |
9. Ak sú karty u obrancov delene 3-3 získame tri zdvihy stále. Ak sú delene 4-2 musíme niesť malú k Q a potom sa vrátiť na stôl a niesť malú k J. Tri zdvihy získame len ak ma kráľa východ
AK43 |
10. |
J52 |
10.V tejto farbe mozme získať maximálne tri zdvihy, ak ma dámu východ, alebo je dáma singlová alebo je farba u súperov delená 3-3. Stiahneme A a potom nesieme malú k J.
K543 |
11. |
Q762 |
11. V tejto farbe mozme spraviť tri zdvihy, len keď je eso druhé a vieme(predpokladáme) ktorý obranca ho ma. Ak predpokladáme že ma eso východ, hráme malú ku dáme, ak dáma drží zdvih, vynesieme malú a zo stola dáme tiež malú.
AK83 |
12. |
Q9752 |
12. Pat zdvihov v tejto farbe uhráme stále, ak je farba delená 2-2;3-1, ak je delená 4-0, tak jedine vtedy ak ma západ štyri karty Správna zohravka je v prvom kole odohrať dámu, ak východ neprizná farbu, potom musíme dvakrat impasovat J a 10 západu.
K543 |
13. |
Q7 |
13.V tejto farbe mozme získať dva zdvihy, len keď ma východ tretie A. Zahráme malú ku dáme, a potom hráme sedmičku a zo stola malú, keď sa dostaneme na stôl hráme zase malú kartu
KQ1052 |
14. |
A974 |
14.V tejto farbe nie je problém uhrať päť zdvihov. Hráme malú ku K, ak niektorý super neprizná (napríklad západ), odohráme dámu a impasujeme J u východu. Ak neprizná východ, hráme malú k esu a impasujeme J u západu
KJ9 |
15. |
A54 |
15.Normalne robíme impas na dámu u západu. Ale keby sme vedeli že dámu musí mat východ, potom hráme J, ak východ nasadí Q, berieme A a impasujeme desiatku západu
Q962 |
16. |
AJ104 |
16.Sme na stole, kde už nemáme žiaden vstup a potrebujeme v tejto farbe štyri zdvihy. V prvom kole nesieme 9 ak východ nedá K dáme 4. Potom zo stola nesieme Q a nakoniec malú. Týmto postupom získame štyri zdvihy aj keď ma východ štvrtého K.
A |
17. |
J105432 |
17. Po vynesení A, prejdeme do ruky a hráme malú. Štyri zdvihy získame stále ak sú ostatne karty delene 3-3 a ak sú delene4-2 tak musí mat jeden obranca druhu figúru
7432 |
18. |
KJ1065 |
18. Nemáme na stôl žiaden prechod a mozme odovzdať len jeden zdvih. Správna zohravka je vyniesť K a predpokladať že dáma je singlová.
J2 |
19. |
A97654 |
19. Ako hrať aby sme stratili len jede zdvih. Musíme predpokladať že západ ma figúru s 10. Vynesieme malú k J. Ak dá západ figúru prejdeme na stôl a nesieme J,
Q32 |
20. |
A108654 |
20.Ako hrať, aby sme nestratili žiaden zdvih. Jedinou šancou je že u západu je singlový J a na východe je K97. Prejdeme na stôl a hráme Q.
AQJ109 |
21. |
87654(3) |
21. Impasovat čí nie? S desiatimi kartami je správne impasovat K s jednastimi hrať na vypadnutie odohraním A.
6543 |
22. |
AKJ102 |
22.Impasovat čí nie? S deviatimi kartami, ak nemáme žiadne iné indície, je trocha lepšie hrať na vypadnutie Q ako na impas a väčšina hráčov bude hrať na vypadnutie Q. Ak chcete urobiť nadpriemerný výsledok tak impasujte, ale musíte si uvedomiť, že to môže byt aj podpriemerný výsledok.
ISA