Využite kontru súpera Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
06. 05. 2011

Využite kontru súpera

Rozdával Západ, obidve strany v druhej hre Výnos – kárová desiatka

Ako sa rozdanie hralo: Hlavný hráč sa rozhodol zobrať károvým kráľom v ruke, v druhom zdvihu zahral srdce ku kráľovi stola a zahral pikovú dámu na impas, Západ zobral zdvih kráľom.

Západ si potom odohral trefové eso a zahral trefovú dámu ku kráľovi stola. Hlavný hráč pokračoval v tromfovaní dolníkom a esom, zo stola zahodil správne tref. Stále ešte mal šancu splniť, ak by ďalej netromfoval, vypracoval by si srdce stola, potom by prešiel na stôl károvým esom a na vypracované srdce by si zahodil z ruky stratové káro.

Keďže ho však učili, že súperov treba zbaviť tromfov, zahral štvrté kolo tromfov. Západu teraz stačilo zahrať káro, čím vyrazí vstup na stôl, po čom už sa hlavný hráš stratového kára nezbaví.

Túto jednoduchú obranu Západ nepostrehol a zahral trefového dolníka. Náš hlavný hráč dostal poslednú šancu.

Teraz stačilo šnapnúť trefa, prejsť vysokým srdcom na stôl a šnapnúť si v ruke srdce. Kárové eso by poslúžilo ako vstup na vypracované srdce. Namiesto toho zahral káro k esu, odohral vysoké srdce, šnapol si srdce v ruke - a vydal káro. Namiesto topu, ktorý mu Západ licitom aj obranou ponúkal, inkasoval nulu.

TREBA VYUŽIŤ INFORMÁCIE Z LICITU

Hlavný hráč si má na začiatok urobiť bilanciu a plán. Z licitu je jasné, že trefové eso má Západ. Jeho kontra ukazuje silné piky, takže pri dobrej obrane určite urobí dva pikové zdvihy. Preto musí hlavný hráč od začiatku uvažovať, ako sa vyhnúť strate kára, alebo strate dvoch tromfových zdvihov.

Výnos károvou desiatkou môže byť dubl alebo aj singl. Bolo by nepríjemné, ak by Východ nadšnapol tretie káro singl tromfom. Preto je dobré odohrať jedno kolo tromfov. Po zobraní zdvihu károvým kráľom má hlavný hráč zahrať z ruky malý pik k dáme stola. Ak Západ naskočí kráľom, jeho tri tromfy sa dajú stiahnuť vysokými tromfami a teda už nevadí ani strata kára.

Dobrý obranca prepustí, čím si zabezpečí dva pikové zdvihy. Teraz musí hlavný hráč pokračovať veľmi opatrne. Aby sa mohol zbaviť stratového kára, musí si na stole nechať aj tromf aj kárové eso. Zostáva mu odohrať vysoké srdcia a šnapnúť si v ruke srdce. Srdcia sa podelili 3-3 a už nemá problémy. Teraz má už niekoľko vyhrávajúcich pokračovaní. Môže si napríklad odohrať pikové eso, prejsť károvým esom na stôl a na vypracované srdce zahodiť stratové káro. Alebo si šnapne stratové káro na stole a šnapne si v ruke srdce - nadšnapnutie Západu nevadí, lebo si tým Západ skráti tromfy a vždy urobí len dva pikové zdvihy a trefové eso.

CELÉ ROZDANIE:


 

Nemáte oprávnenie pridať komentár.