Nedať zdvih nebezpečnému súperovi Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
21. 12. 2008

Nedať zdvih nebezpečnému súperovi

Rozdával Juh, všetci v prvej hre
Výnos – kárová dáma

Ako sa rozdanie hralo: Takto by prebiehal licit v systéme Precision Club. Otvorenie jeden tref sľubuje 16 a viac bodov, o rozlohe nehovorí nič. Odpoveď 1BT sľubuje pravidelnú rozlohu a 8-10 bodov. Dva piky je päťlist pikový, štyri piky je dobrá zhoda.Juh nemá ďalšie ambície.

Dobrý licit nestačí; Juh musí hrať rozdanie dobre, aby kontrakt splnil. Existuje tu nebezpečenstvo straty troch srdcových a jedného trefového zdvihu.. Juh sa nesmie - a nemusí - spoliehať iba na to, že nájde srdcové eso u správneho súpera.

OTESTUJE TREFY

Hlavný hráč zoberie prvý zdvih károvým kráľom stiahne dve kolá tromfov dámou a esom a potom vynesie zo stola tref. Keď Východ zahrá malú, Juh impasuje trefovou desiatkou.

Juh neočakáva, že by impasom získal zdvih, ale dúfa, že chýbajúcich šesť trefov sa delí 3-3. Berie vrátené káro esom, stiahne trefové eso a vynesie tref ku kráľovi na stole. Bohužiaľ, farba sa delí zle.

Stále však nie je treba spoliehať sa na šťastie v srdciach. Hlavný hráč nesie zo stola posledný tref a odhadzuje z ruky srdce, umožňujúc Západu získať zdvih. Ak Západ vráti srdce, Juh získa zdvih na kráľa; ak Západ vráti čokoľvek iné, stôl zabije tromfom a Juh zahodí ďalšie srdce.

Dôležité je identifikovať nebezpečného súpera a podľa toho hrať. Ak by sa dostal na výnos Východ, podohrá srdcového kráľa a rozdanie je prehrané. Preto hlavný hráč musí urobiť všetko pre to, aby sa Východ na výnos nedostal.