Čo s kráľmi? Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
11. 05. 2009

Čo s kráľmi?

Rozdával Juh, Východ-Západ v druhej hre
Výnos – srdcová päťka

Ako sa rozdanie hralo: Východ zobral prvý zdvih srdcovým esom a hlavný hráč mu nechal druhý zdvih na kárového kráľa. Východ pokračoval károvou dámou a Juh zobral esom.

Hlavný hráč si mohol dovoliť stratiť len jeden zdvih v trefoch a pikoch dohromady. Najlepšie zahranie v pikoch záviselo na to tom, čo sa odohrá v trefoch.

Juh preskúmal terén vynesením trefového dolníka. Západ správne zahral malú a dolník získal zdvih.

Keďže trefový impas bol úspešný, Juh si mohol dovoliť vzdať sa pikového impasu. Namiesto toho zahral pikové eso. Ak by kráľ vypadol, fajn, žiadne ďalšie problémy. Ak by nevypadol, Juh mal v rezerve plán.

KRÁĽ ZOSTÁVA

Kráľ nevypadol. Juh musel odovzdať pikový zdvih, preto musel zabrániť strate trefového zdvihu.

Hlavný hráč odohral srdcového kráľa a vyniesol svoje posledné káro voči stolu, Západ odhodil srdce a hlavný hráč šnapol káro na stole. Potom vrátil tromf, čím dal zdvih Západu.

Ak by Západ vrátil tref, Juh by dostal voľný impas. Ak by Západ vrátil čokoľvek iné, stôl by šnapol a Juh by zahodil tref.

Juh mal dobrú šancu, aj keby sa ukázalo, že pikového kráľa mal Východ. Potom by Východ musel vyniesť tref a Juh by zahral deviatku. Toto zahranie by mu umožnilo odohrať trefy bez straty zdvihu, ak by Východ mal trefovú desiatku.

Ako sa máte snažiť chytiť chýbajúceho kráľa, keď máte vo farbe 10 kariet? Máte impasovať, alebo zahrať eso s nádejou, že kráľ vypadne? Odpoveď môže závisieť na rozdaní ako celku, a nie iba na počte kariet, ktoré máte v danej farbe.