Pri bridži nespite Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
05. 07. 2009

Pri bridži nespite

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – piková sedmička

Ako sa rozdanie hralo: Západ vyniesol tromf a hlavný hráč zobral zdvih na stole. Nie je treba rozmýšľať o tomto zdvihu. Niečo by sa malo urobiť s červenými farbami. Asi by bolo treba spočítať zdvihy, ale najprv stiahnime ďalšie kolo tromfov, kým sa nám naštartuje myslenie.

Takže hlavný hráč stiahol druhé kolo tromfov počas pokračovania spánku. Potom už bolo príliš neskoro zobudiť sa. Hlavný hráč musel odovzdať dve srdcia, káro a tref.

SKORÝ ŠTART

Juh musí urobiť skorý štart, aby získal kárový zdvih. Urobenie pokusu nestojí nič, keďže môže farbu nechať tak, ak sa bude deliť zle; stále bude ešte čas zaoberať sa srdcami.

Po získaní prvého zdvihu na stole pikovým kráľom, hlavný hráč by mal okamžite zo stola zahrať káro.

Pri zohrávke by tento zdvih asi zobral Západ. Pripusťme však, že Východ pridá károvú desiatku a že po získaní zdvihu Východ vráti srdcového dolníka k esu stola. Toto je najúčinnejšia obrana, ale hlavný hráč má aj tak výborné možnosti.

Hlavný hráč šnapne v ruke káro, zahrá tromfa k esu a šnapne v ruke ďalšie káro. Teraz už je jasné, že kára sa delia dobre. Hlavný hráč stiahne posledný tromf súperov, vynesie tref k stolu a šnapne ďalšie káro.

Týmto je posledné káro stola vypracované. Hlavný hráč sa dostane na stôl druhým vysokým trefom a odohrá si posledné káro. Fígeľ je v tom, že každý jeden vstup na stôl bol potrebný na vypracovanie a odohranie tohto kárového zdvihu. Hlavný hráč si nemôže dovoliť minúť tromfový vstup predtým, než si to naplánuje.

Všetci poznáme ľudí, ktorí sa zobúdzajú až dlho potom, čo vstali. Chodia a hovoria, ale ešte tu nie sú. Mnoho bridžových hráčov odohrá prvých niekoľko zdvihov rovnakým spôsobom - ako by boli námesační.