Šnapujte v najvhodnejšom čase Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
08. 11. 2009

Šnapujte v najvhodnejšom čase

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre
Výnos – kárový kráľ

Ako sa rozdanie hralo: Keďže beztromfový záväzok neprichádzal do úvahy, jediný výber bol medzi štyrmi pikami a piatimi trefami. Hra v drahej farbe sa zdala byť ľahšie splniteľná, ako to obyčajne býva, keď hlavný hráč môže narábať so skromnou tromfovou farbou.

Hlavný hráč šnapol tretie kolo kár a stiahol dve kolá tromfov kráľom a esom. Takto zostala hlavnému hráčovi v ruke piková dáma a na stole malý tromf. Západ mal ešte stále v pikoch dolníka a desiatku.

ZANECHÁ TROMFOVANIE

Juh by padol dvakrát, ak by stiahol tretie kolo tromfov, on však vedel dosť a zanechal tromfovanie. Namiesto toho začal hrať trefy.

Západ radostne šnapol tretí tref, ale tým to skončilo. Zahranie srdca by dostalo hlavného hráča do ruky hneď, preto Západ zahral káro, aby donútil hlavného hráča šnapnúť na stole. Juh sa potom dostal do ruky srdcovým esom, aby stiahol posledného tromfa. Dohral ľahko na dobrých trefoch.

Západ si nepripravil pozíciu na ďalší úder. Namiesto šnapnutia tretieho trefa mal Západ zahodiť srdce. Rovnako mal zahodiť srdce na ďalšieho trefa. Potom si už mohol dovoliť šnapnúť piate kolo trefov.

Keď potom Západ vynesie káro, aby donútil stôl šnapnúť, hlavný hráč nebude mať inú môžnosť, ako zahrať zo stola srdce. Západ bude môcť šnapnúť srdce svojim posledným tromfom a tak získať porážajúci zdvih.

Aj slabý hráč získa občas v biliarde bod; dobrý hráč nielenže získa bod, ale si vytvorí dobrú pozíciu pre ďalší úder. Ten istý princíp platí v niektorých bridžových rozdaniach.