Radšej +3 než -1 Tlačiť E-mail
01. 05. 2010

Radšej +3 než -1

Rozdával Sever, Východ-Západ v druhej hre
Výnos – kárová dáma

Ako sa rozdanie hralo: Keď sa toto rozdanie hralo v zápase družstiev, záväzok aj výnos boli rovnaké v obidvoch miestnostiach. Jeden hlavný hráč zobral prvý zdvih na stole károvým kráľom a tromfy zahral tak, že vyniesol zo stola tromfové eso a potom malý tromf.

Zdalo sa to celkom prirodzené a bezpečné. Nič zlé sa nemohlo stať, ak by Východ mal tromfového kráľa a Západ pikové eso. V skutočnosti však karty boli v nepriaznivej pozícii. Západ zobral zdvih srdcovým kráľom a vyniesol pikovú desiatku, po čom obrancovia záväzok porazili troma pikovými zdvihmi.

ŽIVOTNE DôLEŽITÉ IMPASY

Druhý hlavný hráč si s rozdaním poradil lepšie. Potreboval vstupy do ruky, aby mohol robiť impasy v tromfoch a trefoch. Keďže nijako zvlášť nepotreboval kárové zdvihy, mohol si dovoliť prevziať kárového kráľa stola esom v ruke.

Hlavný hráč potom vyniesol srdcovú dámu na impas. Západ prikryl kráľom a hlavný hráč vzal zdvih esom na stole a vrátil sa ďalším tromfom do ruky. Potom vyniesol trefovú desiatku na ďalší impas.

Trefy boli umiestnené priaznivo a hlavný hráč urobil päť trefových zdvihov, pričom z ruky zahodil všetky svoje piky. Potom šnapol pik v ruke a svoje malé káro šnapol posledným tromfom stola.

Druhý hlavný hráč urobil trinásť zdvihov, o štyri zdvihy viac než prvý. Bola to veľmi pekná prémia za to, že vzal prvý zdvih v správnej ruke.

Keď rozmýšľate o probléme vstupov, obyčajne uvažujete o dlhej farbe stola, na ktorú sa nemôžete dostať. Sú však aj iné prípady. Existujú príčiny, pre ktoré sa chcete dostať do ruky, a môže sa stať, že máte nedostatok vstupov do vlastnej ruky a nie na stôl.