Ak partneri našli vhodný tromfový fit a majú dostatok kombinovanej sily na slem, tak je dôležité posúdiť ako sú na tom s kontrolami. Kontrola je také držanie farby, ktoré bráni súperom zobrať priveľa zdvihov v danej farbe. Eso je tzv. kontrola prvého kola, lebo môže zabrániť súperom zobrať prvý zdvih. Vo farebnej hre má takú istú úloho šikén, lebo detto môže zabrániť súperom zobrať prvý zdvih. Kráľ predstavuje tzv. kontrolu II. kola. Súperi môžu vziať prvý zdvih esom, ale kráľ umožňuje zabrániť im vzanie druhého zdvihu v poradí. Vo farebnej hre má adekvátnu úlohu tzv. singl, ktorý plní rovnakú úlohu ako kráľ, čiže kontroluje druhé kolo.
Kontroly vo farebnej hre
Kontrola I.kola je eso alebo šikén.
Kontrola II. kola je kráľ alebo singl.
Pre malý slem potrebujú partneri kontrolu I. kola v troch farbách a vo štvrtej kontrolu II. kola.V opačnom prípade totiž hrozí, že súperi získajú dva zdvihy predtým ako hlavný hráč začne získavať svoje zdvihy. Pre veľký slem nevyhnutne potrebujeme kontrolu I.kola vo všetkých farbách.
Ako môžu partneri zistiť, či majú dostatok kontrôl na slem? K tomu slúžia dve principiálne metódy:
- Blackwood
- Licitácia kontrôl
Týmito (síce známymi, ale málokedy dostatočne presne určenými) možnosťami sa budeme zaoberať v ďalších textoch na tému slemovej licitácia.
Celkom prečítané 47 krát.