Buďte realisti |
|
|
Napísal Pavel Mokráň
|
19. 07. 2009 |
Buďte realisti
Rozdával Juh, Východ-Západ v druhej hre
Výnos – piková desiatka
Ako sa rozdanie hralo: Juh zobral prvý zdvih pikovým esom a vyniesol károvú osmičku k deviatke stola. Vrátil tref a impasoval desiatkou, Západ zobral esom.
V tejto fáze sa Juh usmieval ako mesiačik nad hnojom. "Hrám ako diabol", pochválil sa, ale čoskoro mu úsmev na tvári zamrzol.
Západ vrátil srdce ku kráľovi stola a hlavný hráč pokračoval trefom. Keď Východ získal prvý trefový zdvih, vrátil srdcového dolníka, a Juh tento zdvih prepustil. Vtedy Východ zahral káro.
Juh musel odovzdať tri trefové zdvihy a najmenej jeden zdvih v každej červenej farbe. Mínus jeden.
ZLÝ ŠTART
Hlavný hráč odštartoval zle, pretože uvažoval nerealisticky o trefoch. Obrancovia musia v trefoch vždy získať najmenej dva zdvihy bez ohľadu na to, ako priaznivo budú trefy rozdelené. Hlavného hráča by nič nestálo, ak by trefy načal tak, že vynesie z ruky malý tref.
V našom prípade Západ musí zobrať trefovým esom malý tref Juhu. Toto prezradí hlavnému hráčovi všetko. Môže získať tri trefové zdvihy napriek nepriaznivému rozdeleniu.
Západ vráti srdce ku kráľovi stola a hlavný hráč zahrá zo stola tref cez silu Východu. Ak Východ položí dámu, hlavný hráč prepustí. Pri ďalšom vynesení trefa zo stola môže hlavný hráč impasovať desiatkou a zobrať zvyšok trefov. Juh splní záväzok troma trefovými zdvihmi, troma pikovými, dvoma srdcovými a jedeným károvým zdvihom.
Niektoré zdvihy patria súperom, bez ohľadu na to, ako budete kopať a kričať. Keď je to možné, dajte súperom ich zdvihy a šetrite si energiu na dôležitejšiu prácu.
|
|